Ano,souhlasím.Vše chce svůj čas.Člověk někdy musí projít utrpením,aby poznal více hodnotu života a především sám sebe.Postupné uzdravování jeho duše pak vede i k uzdravení těla.První příznaky nemoci jsem pocítil kolem 20 let.Dnes je mi 62
a již 11 let nemám žádné příznaky nemoci,všechno OK.Pravda prošel jsem očistcem na Zemi,kterým nyní prochází každý z vás.Zkoušel jsem všechno možné i nemožné,mimo léčení klasickou západní medicínou.A vše mě vždy posunulo o kousek dál.Nejhorší to bylo když mě nestor a zakladatel brněnské gastroenterologie doc.Martínek po důkladném vyšetření na krajské interní klinice(1980) poslal jako hypochondra do psychiatrické léčebny.Tam mi nepomohli,zhubl jsem asi 48 kg a asi 3 dny před smrtí(dle vyjádření chirurga)mě zachránila operace terminálního illea.Pan profesor se pak podílel na založení gastroenterologického centra a já se vydal na Cestu uzdravování duše.Vlastně bych mu měl dnes poděkovat,že mě nasměroval(nevědomě) k příčině nemoci
práci na uzdravování duše.
Před asi 20 lety jsem se začal zabývat I - tingem.
I-ťing nebo také Kniha proměn, případně Čínská kniha proměn (čínsky: český přepis I-ťing, pchin-jin Yì Jīng, znaky 易經) je soubor čínských textů, jejichž vznik se klade až do 2. tisíciletí př. n. l. V její hlavní části se jedná o řadu 64 hexagramů, obrazců složených ze šesti čar (které mohou nabývat jangové nebo jinové podoby), které představují 64 rozdílných archetypálních situací. Kniha proměn se používala (a dodnes používá) nejen jako orákulum, ale také jako filozofický a kosmologický systém, který hraje důležitou roli v taoismu, z kterého ve velké míře vycházela čínská kultura.
Zajímavou odpověď jsem dostal na otázku o příčině nemoci.Několikrát mi vyšel hexagram číslo 25(Upřímnost,nevinnost), v němž se 5.jangová čára změní na jinovou,čímž se celý hexagram mění na hexagram 21(Zkousnutí.Překousnutí,Rozhodné jednání)
Pro zajímavost uvádím taoistický výklad od Thomase Cleara ke změně 5.jangové čáry:
Na nemoc není třeba užívat léku;vše dobře dopadne
Vyrovnané spojení síly a vytrvalosti spolu s upřímností srdce člověku nedovolí,aby překročil nebezpečnou hranici.Utváří se duchovní zárodek,úsilí dosáhlo svého vrcholu a nastává stav neusilování.Je to jako nemoc,na kterou není třeba léku,protože se brzy dostaví radost z pocitu zdraví.
Tento stav je způsoben návratem k prapůvodní podstatě.k níž člověka dovede duchovní zárodek.Uvědomí si tak,že žádnou nemoc vlastně nemá.To co se zdálo být nemocí je v podstatě rozvinutý princip jin,který ještě nebyl přeměněn - základ je však pevný a domov poklidný.Opravdová upřímnost(nevinnost)člověka dovede zpět k osvobození se od nesprávného jednání.Je to upřímnost,v níž se vytrvalost a pevnost postoje spojila s přizpůsobivou proměnlivostí.
BLÁZEN
Jsem Láska...
Jsem snem, jsem představou, jsem fikcí, a již tehdy jsem byla, když Čas v lůně Prapříčiny neměl ještě tušení o krásách světů budoucích...
Jsem věčná, neznajíc smrti, poněvadž jsem představou, a věděti neznamená nic.
Nic není, co nebylo vysněno.
Všechno jest pouhým snem, a poněvadž o tobě, ó blázne, nikomu se nesní, nejseš.
Jsem tvojí vášní, a tou jest láska...
Ale jenom tvoje vášně to jsi ty, a vše ostatní jest klamné a ve smrti se rodí, tak jako stíny v černém rubáši bezhvězdných nocí...
Mně patří Dnešky i Jitra zítřích Splynutí,
Já zrodila jsem harmonii Snů i kámen Mudrců...
Co hledáš víc? - K nebeským trůnům sahá můj Majestát!..
A ať už snem, představou, či fikcí jsem, jsem věčná!
Smrtí jsem i Životem,
jsem Láska...
- Hledal Pravdu a nazývali ho bláznem.
- Pravdu popíral a bláznem byl.
- Zapomněl na Počátek a Konec; a tím jest Láska.
- Ona jest jedinou absolutní pravdou, jako Bůh; vše ostatní podléhá relativním zákonům.
- Oblékl ses do šatů lidské morálky? Blázne! Čím před Ní jsou? Ona roztrhá ti je na cáry, neboť jest nespoutaná jako živel, který dovede všechno uchvátit a obětovat jako sebe sama.
- Blázne! Nechytej se věcí, pojmů a frází, když tě proud uchvátí! Jedině tvůj duch jest tvojí spásou. Vše ostatní není, všechno ostatní se ti jen zdá...
- Proč jsi hledal, blázne, ideály na tomto světě? Což nevíš, že ony jsou reálné pouze ve tvé abstraktní obraznosti a pro tebe neexistují, poněvadž jsi je nedovedl stvořit?
- Blázne! Trojskou Helenu antických dob spoutal jsi svým zbabělým sobectvím a učinil z ní ustrašenou Madelon, ženu pro svou kuchyni a svoje lože, Madelon, které nezbývá, než nositi pouhé víno k přípitkům na opuštěný trůn svojí bývalé moci!
- Jenom silným, velmi silným určeno jest ovoce této země. - Kdes byl, že jsi neviděl Osud tkáti záměry věcí budoucích?
Doporučuji k přečtení následují článek : Neexistuje zdravá duše a nemocné tělo http://www.duchovniprednasky.estranky.c ... -telo.html